corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Le jour de gloire est arrivé!

Publicerad 2011-12-11 22:53:01 i Allmänt,

Jag är alldeles snart klar med min tegelsten till bok, Désirée. Som ni ser har den vart med lääänge, min mammas faster fick den för typ 60 år sedan.



Jag har försökt läsa den ett antal gånger men har aldrig lyckats ta mig igenom hela. Jag vet inte riktigt varför för det är precis en bok som faller mig i smaken. Den handlar om Désirée Bernadotte, Drottning av Sverige och Norge i början av 1800-talet och gift med Jean Baptiste Bernadotte, mest känd som Karl XIV Johan och den första kungen i ätten Bernadotte. Boken är alltså både historia och livsskildring vilket är typ det bästa jag vet att läsa om. Man lär sig massa!

Men nu är den snart slut och det känns lite konstigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela