corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

You can count on me 'cause I can count on you

Publicerad 2011-11-21 19:26:15 i Allmänt,

Hemma igen efter en helg i Göteborg.
Jag och Emma bestämde för ett tag sedan att överraska Mélanie och Micka och hade god hjälp av deras pojkvänner. Så i fredags vid 21-tiden ringde vi på hemma hos Mélanie som blev helt i chock. Vi lyckades mycket bra måste jag säga.

Vi hade inga planer alls för helgen utan tog den som den kom. När vi vaknade på lördagen tog vi det lugnt och for sedan ner till stan med spårvagnen och satte oss på ett café där vi drack mumsigt té och jag åt en helt gudomlig cheescake.





Efter att ha suttit där och pratat ett bra tag tog vi en prommis i Haga och tittade i lite affärer. Vädret var inte på topp men sällskapet var desto bättre!

Vi tänkte sedan äta på Café Kosmos som tydligen är ett poppis ställe på avenyn. Vi hittade ett bord vid kanske 2-tiden och åt god mat och fikade återigen. Där satt vi i en massa timmar och diskuterade allt, verkligen allt!



Vid 6 började vår bio, One Day. Jag älskar historien och Jim Sturgess var den charmigaste ever men jag tyckte nog att filmen saknade något. Ska läsa boken som nog kan förklara endel...



Efter bion åkte vi hem till Mél och tittade på Så mycket bättre och vi blev inspirerade och Spotify höjdes och vardagsrummet blev till ett dansgolv. Gud vad kul vi hade!! Jag älskar att vi bara helt spontant började dansa... När Micka hade begett sig hemåt så satte vi oss att spela Bondespelet. Haha, kul! :)

Vi spelade till 3 och sedan som stockar. När vi vaknade på söndagen blev det god frukost och sedan en prommis i det fina vädret.



Vi kom hem och spelade klart Bondespelet, som jag vann!! Sen drog vi oss ner mot stan igen för att det var dags att hoppa på bussen för mig och Emma.



Härlig härlig tjejhelg! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela