corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

What a difference a day makes

Publicerad 2011-11-24 11:31:57 i Allmänt,

Hur mysigt är det inte att ha sovmorgon och få äta frukost i lugnt och ro?
Som vanligt läste jag tidningen och det väcks en hel massa tankar.

Jag blir upprörd över hur nu helt plötsligt Sverige röstade nej till Palestina i UNESCO trots att tydligen Utrikesdepartementen bestämt att lägga ner Sveriges röst.

Jag vill se filmen Play! Artikeln av Hynek Pallas fick mig att tänka på hur mina blickar, jag som finner mörkhyade män attraktiva, kan tolkas av personen som nedlåtande fast det inte alls är menade så.

Mina tanke om att krigsregler är idiotiska väcktes. Jag förstår att de behövs i den värld vi lever i men egentligen är det ju ganska bisarrt. Hur kan man ha regler i något som är ett brott från början?!? Krig där människor dör kan väl aldrig vara annat än fel?!? Det är så komiskt att man skulle exempelvis ha regler i t.ex inbrott. Hör bara hur det låter.


Sen till en annan tanke som jag har gått och grubblat på och som fick nytt liv när vi hade en workshop med dramapedagogen Agneta Josephsson. Att inte handla, det måste ju också vara en sorts handling? Att inte ingripa i ett bråk är ju faktiskt ett aktivt beslut. Att inte säga till den där killen att man tycker om honom resulerar ju i saker och det är således också en aktiv handling. Även om de är omedvetna eller ej.

Jaja, nu har jag fått ut lite av mina tankar, nu ska jag packa min träningsväska.

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela