corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Weekend in Gävle

Publicerad 2011-10-17 17:52:36 i Allmänt,

I helgen var jag, Mickan och Jessica i Gävle. Varför åkte ni dit kanske ni tänker? Jo, innan vi sprids för vinden då Mickan ska ut och resa och sedan till Åre ville vi göra nåt kul. Vi är som sagt ganska upptagna kvinnor och detta gjorde att vi bara kunde vara borta en natt. Därför ville vi inte att resan skulle ta för lång tid men att det ändå skulle vara "borta". Så Gävle fick det bli! :D

Vi kom dit på lördagseftermiddagen. Checkade in på hotellet och gick sedan ett kvarter till Gallerian Nian för att käka lite lunch och handla lite småsaker.


Vårt centrala hotell, Hotel City med världens skönaste sängar och täcken (från IKEA :O)

Sedan gick vi tillbaka till hotellet, softade, drack cider och fixade oss för kvällen.



Vi åt middag på en restaurang som hette Church Street Saloon där vi fick vänta lite på bord och där vi noterade de första sura blickarna.




Vi träffade några killar men drog sedan själva vidare till Slick City. Kön var ganska lång men det gick relativt snabbt så var vi inne. Det var ett stooort ställe. Övervåningen var Heartbreak Hotel, nedervåningen Slick City. Vi dansade lite och gick runt en massa, pratade med några och hade kul. Men efter ett tag tröttnade vi på tjejernas attityd då vi fick knuffar hit och killarnas syn på vad de får göra med tjejer så vi gick 40 minuter innan stägning. Vi kom hem till hotellet och pratade ett tag innan vi alla slocknade i våra sängar.

Vi gick upp vid 10, fixade oss och åt sedan en okej hotellfrukost. Vi checkade ut vid 12 och sedan tog vi en prommis i fina Gävle. Verkligen en härlig stad! Tog sedan en fika/lunch på Waynes där vi var tvungna att döda en geting, uick :/




Vi var ju tvungna att ta kort med bockarna!

En utekväll som kanske inte var den bästa men allt är kul med er tjejer <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela