corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Where the action is

Publicerad 2011-10-31 23:01:09 i Allmänt,

Idag har jag och mamma varit på Naturhistoriska Riksmuseet. Som tur är var det öppet nu idag på en måndag då det är höstlov för alla skolbarn. Och det märktes! Det var barn överallt som provade på saker, frågade och tittade. Det roliga var att föräldrarna var minst lika aktiva som sina barn om än så tog dom det lite lugnare :)


Maffig byggnad!!

Jag och mamma var på museet i 2 timmar och 30 minuter och vi gick bara lite snabbt genom utställningarna eftersom min egentliga uppgift var att scanna av museet och bestämma vilken av utsällningarna jag vill arbeta utifrån i min kommande kurs. Det var kanske inte den optimala dagen att gå på museum om man vill se allt men jag kan inte låta blir att bli lite glad när jag hör barn säga att det är kul att komma till museet. De har verkligen lyckats med att både locka dit besökare (såg även några tonårsgäng som gick omkring där och fascinerades av älgarna) och att få dem att ha en bra upplevelse som säkert resulterar i ett återbesök. Well done!


Sergels Torg och Kulturhuset, fina ljus.

Vi mötte sedan upp pappa och Nelly på tunnelbanan, en rent planerad slump så att säga ;)
Nu är det sängen, imorgon är det besök hos sjukgymnasten, jobb och plugg.
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela