corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

I never thought I'd do it

Publicerad 2011-09-15 20:57:14 i Allmänt,

Åh, idag var vi på Historiska Museet och träffade en museipedagog. Så himla kul och intressant! Jag hoppas att jag kommer att kunna jobba som pedagog i framtiden. Det verkar så givande på ett sätt. Människomöten och sätten hur man kan påverka någons tankar och någons förståelse av något. Det tycker jag är det viktigaste för ett museum, att öka förståelsen och finnas till för folket. Jag menar vad är det annars för mening med museer?!? Just nu känns det lite läskigt men det är det som är lite av charmen.

Idag på morgonen jobbade jag och sedan tog jag bussen/tåget till stan för att lämna en bok och sedan bege mig till museet. Det var höst idag och regnade massa i stan och nu är det kolsvart ute.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela