corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Familjekampen

Publicerad 2012-02-29 17:56:50 i Allmänt,

Idag regnade det här i Åre, i alla fall i Tegefjäll där jag befann mig. Precis när klockan började närma sig 10 och det var dags för mig att bege mig till slutet av Vildmarksstigen öppnade sig himlen och ville inte ge sig. Där stod jag i regnet och försökte anteckna på ett genomblött block och med pennor som inte ville fungera. Så efter ett tag gick jag över till att anteckna på mobilen, den stackaren mår nog inte så bra nu av allt vatten. Idag var det måååånga tävlande trots vädret :) Stod där mellan 10 och 14.30 då Annika äntligen kom för att byta av mig. Väl inne i Tegetornet drack jag varm choklad. Min tumme var stelfrusen för båda mina vantar var för blöta (de höll tätt men det gick inte att dra på igen när man väl tagit av dem för att skriva) så jag fick be en snäll gäst att hjälpa mig ta av hjälmen :p Näe, det var inte en kul dag på jobbet men jobbar man ute är det sånt man får ta. Jag avundades inte de som jobbade i liften idag :/



Nu är jag hemm och allt jag önskar är ett badkar. Men en varm dusch duger bra det med!
Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela