corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

New Year

Publicerad 2012-01-02 20:56:20 i Allmänt,

Nu sitter jag på tåget, påväg hem från Åre efter några fantastiska dagar.
Jag kom i torsdags kväll och fredagen ägnades åt prommis ner på byn och intervju i Björnen. Sedan var det kaos på Coop och efter 45 minuter i butiken kom jag tillslut ut med mina 5 varor :p Handlade lite på systemet också.

På lördagen begav jag mig till Duved för att hyra skidor men eftersom jag glömt mina googles åkte jag tillbaka till huset och där fick jag sällskap av en hel massa människor, härligt! Och backarna var ju helt underbara, ojojoj!



På kvällen blev det nyårsmiddag, som förövrigt var sjuuuukt god, och fest hela kvällen.
Vi smällde lite smällare och hade allmänt trevigt men eftersom de flesta skulle jobba dagen efter blev det rätt segt efter 12 slaget så vi gick och la oss, när vet jag i och försig inte men vi kom i alla fall i säng tidigare än vissa andra som fortsatte på nedervåningen.

På söndagen var alla sega som sig bör efter en festkväll. Jag tog mig ner till byn och lämnade in mina skidor och efter det blev det soffläge för min del då vi smällde i oss chips och kollade Ivanhoe. På kvällen blev det smarrig pizza!

Idag hade Mickan lyckats ta ledigt :D Efter 1 timme på uthyrningen, pju, begav vi oss ut i backarna igen. Härlig åkning idag igen!



Vi kom hem till Kläppen vid 15.15 och jag hoppade in i duschen. Sen fick jag världens bästa samtal!
På söndag börjar jag jobba i Åre! Jag är så himla glad och jag skakade i typ en halvtimme! Sprang ut i köket i bara handduk och berättade för Mickan, Emma och Adam. direkt. Det värmer i hjärtat när folk blir så glada för en <3

Sedan slaffsade jag ihop mina kläder och fick sjuts ner på byn och nu sitter jag här. På lördag åker jag tillbaka :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela