corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

En dag i juni

Publicerad 2012-06-26 22:15:45 i Allmänt,

Just nu, soffläge på Fröjas Väg 15. Elin och lilla familjen är på semester så jag vaktar/bor lite här under tiden. Passar ganska bra eftersom jag jobbar tidigt flera dagar och det underlättar ju en massa att bo i Nynäs. Känner mig som hemma här i lägenheten även om det var länge sedan jag bodde här (nästan 2 år sen!).
 
 
Idag har jag jobbat en massa och sedan gått promenader i regn och i solsken. Jag gick ner på stan för att handla, solen sken och jag fick för mig att molnen var påväg bort. Men tji fick jag när himlen öppnade sig när jag var klar på Apoteket. Efter massa minuters väntan var jag tvungen att ge mig ut, skulle ju till lägenheten och laga middag innan jobb nummer 2. Men nästan halvvägs trasade min kasse sönder av allt vatten. Som tur var fick jag hjälp av en tant och en farbror som hade sökt skydd i en buskur. Bara sådär. Jag blir alldeles varm i hjärtat, det är ju genom att hjälpa varandra som vi klarar att leva i denna annars så kalla värld.
 
Nu ska jag slappa lite innan det är dags att sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela