corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Örebro

Publicerad 2012-06-19 10:53:26 i Allmänt,

I onsdags åkte jag till Örebro för att vara lite barnvakt åt min söta brorson. Min bror mötte upp mig på Örebro Central och vi gick hem till deras lägenhet. Vid 15 skulle vi hämta Noel på dagis och sedan blev det lite bus i lekparken och häng.


Gulligaste bilden när far och son håller hand när de gungar <3


På kvällen blev det mat och sedan åkte bror mot kollot där han sommarjobbar. Jag och Bella somnade framför en film med Kate Hudson...

På torsdagen lämnade vi Noel på dagis och sedan åkte vi ut till Mariebergsgallerian. Bella jobbar där och jag tänkte ta lite tid för att shoppa lite. Överst på listan stod ett par nya jeans och jag hittade ett par, tror i och för sig att jag måste köpa fler då alla mina par är sönder. Kom också hem med lite toppar och det bästa linnet ever, fler sådana!


Älskar mina solglasögon också!


Vid 15 hämtade jag Noel och vi gick hem och lekte lite innan jag fixade middag som han älskade, falukorv och makaroner.



Han åt nog fler korvar än jag! Bella kom hem, Noel nattades och vi kollade på TV och åt jordgubbar och glass.

På fredagen lämnade vi på dagis men Bella började ite jobba fören 12. Hon fixade och trixade och tillslut kunde vi packa in oss i bilen redan på kvällen för att fara mot Sorunda istället för att de kom i dagarna. Jag cyklade i alla fall ner på stan, älskar att Örebro är en cykelstad med fina cykelvägar!



I stan gick jag runt lite, satte mig på Wayne's och fikade och tog en liten snabbtur runt och i Örebro slott. Häftigt!



Vid 15 hämtade jag Noel och vi stannade ute i några timmar och lekte.


Det var kul att slänga stenar nedför rutschkanan...

Sedan gick vi in och jag skulle laga mat men man märkte att lilleman var trött. Vi åt bacon och blodpudding, något som Noel återigen älskade! Efter det skulle vi bada men det gick sådär. Noel var ledsen och det tog sin lilla stund innan jag fick honom i säng. Han grät som en stucken gris stackarn... Tror han saknade mamma och pappa plus att han var jättetrött. Tillslut la jag ner honom i sängen, utan välling och strök honom i håret. Då somnade han tillslut, hjärtat!


Haha, bacon var supergott!

När Bella kom hem var det full fart ut till bilen för att börja färden hem.
Mysiga dagar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela