corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Eurovision och kubb

Publicerad 2012-05-28 14:51:52 i Allmänt,

När familjen drog hemåt stannade jag som sagt i Göteborg. Jag fick skjuts till Micka och Carl och efter att snabbt ha lämnat av lite saker i deras gulliga lägenhet gick vi bort till Mélanie och Peter. Deras lägenhet renoveras och jag beundrar dem som orkar bo så. Tur att det snart är slut.

De hade gjort goda pizzor och vi tog med oss dem, picknickfiltar, kubbspel, lite vin och öl ut i det fina sommarvädret. Pizzorna var helt underbara, den med chevré, honung, valnötter och ruccola kommer jag definitivt att göra i framtiden! Efter att vi fått i oss lite käk i solen spelade vi lite kubb. Tyvärr blev Mélanie, Carl och jag utklassade båda gångerna.


Glada vinnare.


"Ledsna" förlorare.

När klockan blev mer drog vi oss hemåt, tittade på Mästarnas Mästare och sedan var det dags för Eurovision 2012.
Vi gav poäng till alla och konstigt nog vann Sverige då också... Men allvarligt, Loreen var så proffsig, sången var så annorlunda och ball att rent objektivt var det faktiskt den bästa. Fick rysningar när hon uppträdde! Så otroligt kul att lilla Sverige vann! Loreen ÄR bäst. Vi skålade i rödvin och natten blev ganska sen innan vi begav oss hem till Micka och Carl för att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela