corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Falling flame in the dark

Publicerad 2011-12-11 13:49:58 i Allmänt,

Ja, sen sist har jag jobbat och jobbat. Ett till pass senare idag...

Igår var en heldag. Jag jobbade två timmar och begav mig sedan till centrum där det var Luciakröning. Min syster vann tyvärr inte men lika glad för det var hon. Det var ganska väntat att hon som vann blev Lucia.
Vi styrde bilen mot stan, vi stannade och åt lunch på Donken och ställde bilen i vid Globen typ och tog tunnelbanan in. Vi strosade runt på Stortorgets Julmarknad och inhandlade lite julklappar. Sedan gick vi längs Västerlånggatan och kikade i affärer och sedan blev vi fikasugna så vi satte oss på ett kafé.

Det var ju demonstrationer igår och de kastade typ bengaliska eldar och något sorts bomber och de gick just utanför fönstret. Riktigt obehagligt! Vi har sån tur i Sverige, det här var ju ingenting, tänk att leva med krig varje dag, huga! Kul var i alla fall att det kom in en polis på kafét och skulle låna toaletten, vi blev lite paffa :p När vi sedan skulle gå till Drottninggatan fick vi gå en omväg för det avstängt lite var som helst och det var helt dött. Läskigt!

När vi kom till Drottninggatan handlade vi lite mer, mest till Nelly. Vi dröjde oss kvar på Accessorize ett bra tag, guuud vad fina saker det finns där! Sedan åt vi middag på Drottninghof innan vi begav oss till Dansens Hus.

Fredrik "Benke" Rydman från Bounce hade koreograferat en modern version av Svansjön. Såå himla bra! Först hade jag lite svårt att hänga med men oj, vilken story.... Och musiken var så ball, allt från den klassiska musiken från  Pjotr Tjajkovskijs Svansjön till hiphop och dansmusik. Och dansen var så himla snygg!


Häftig musik!


Slutet var magiskt!

Vilket påminner mig, om någon kan hitta Adiam Dymott med Unwanted Friend så säga till mig! Den var i och för sig skriven till dansen så den kanske är svår att hitta nu men ah...


Fina syster

Kommentarer

Postat av: Jenny :)

Publicerad 2011-12-11 18:02:48

Åå! jag vill också gå på det!



Vem blev Nynäs Lucia föresten? :)

Postat av: Hjälp

Publicerad 2011-12-11 20:00:45

Hej! Du kan ladda ner musiken gratis från www.svansjon.nu, med din personliga kod som står på klistermärket på programmet! :D

Postat av: Elin

Publicerad 2011-12-11 22:22:43

Åhh, tack "Hjälp". Gjorde min söndagskväll mycket bättre :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela