corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

The List

Publicerad 2011-10-24 14:18:29 i Allmänt,

Listan tagen av bästa Elin.

VART BOR DU?
Just nu bor jag hemma hos föräldrarna i Sorunda. 
TRIVS DU DÄR? Absolut! Men jag har bott utan föräldrar för att det ska kännas mer än temporärt.
HAR DU KÖRKORT? Nope, vet inte om jag vill ha det ens, bussen funkar utmärkt nu...
FAVVORITDJUR? Ehm, jag tycker att jaguaren är ett fint och häftigt djur.


Fin jaguar i Oudtshoorn, Sydarfika.

VAD SPENDERAR DU DINA PENGAR PÅ? Vänner och familj, resor, kläder och pluggsaker.
FESTAR DU MYCKET? Nja, men jag älskar att dansa!
SPRIT, CIDER, VIN ELLER ÖL? Hehe, jag dricker allt men just nu är nog favvon rödvin :)
BRUKAR DU BLI FÖR FULL? Det tycker jag inte att jag brukar.
ANTAL KUDDAR I SÄNGEN? Two.
ÄTER DU FRUKOST? Alltid!
KAN DU BAKA BULLAR? Jo.
HAR DU VARIT MED I SCOUTERNA? Nej.
BLÄCK ELLER BLYERTS? Blyerts när jag pluggar, bläck annars.
VAD HAR DU FÖR MOBILOPERATÖR? Telia, har ingen mottagning här på landet annars :p
MC DONALD'S ELLER BURGER KING? DcDonalds!
ÄR DU ALLERGISK MOT NÅGOT? Inget faktiskt, kanske nåt konstigt Sydafrikanskt myggmedel :p
MÜSLI ELLER CORN FLAKES? Müsli.
ÄGER DU ETT BUSSKORT? Det gör jag!
DRICKER DU GUL, BLÅ, GRÖN, RÖD ELLER BRUN MJÖLK? Jag dricker vilken mjölk som helst, älskar!!
VAD ÅT DU TILL FRUKOST IDAG? Lady Grey té med honung, apelsinjuice, lingonmacka med ost, keso på hårdbröd, typ polarkaka med ost, Verumfil med müsli och honung... Haha, shiiit!
NÄSTA MÅL I DITT LIV? Att hitta ett jobb!
HUR SVARAR DU I MOBILEN? "Hej det är Elin"
VEM RINGDE DIG SENAST? Moderna Fondvalet :p
VAD SA DEN SENASTE DU PRATADE MED? Snackade om pensionssparande, oh no...
ANTAL SÖMN TIMMAR I NATT? Kanske 8 timmar...
SOV DU ENSAM? Ja...
BRUKAR DU SNUSA? Festsnusa brukar jag göra när jag är i norr.
VAD INNEHÅLLER DIN FAVORITMACKA? Gul paprika och ost.
TYCKER DU OM DIN PAPPA? Jag älskar min pappa!


Fjällgården, Åre 2011.

BRUKAR DU KOMMA I TID? Jag brukar oftast komma för tidigt :p
HAR DU BRA KONDITION? Nja, det är väl lite si och så på den fronten...
NÄR MÅR DU BRA? När jag har människor runt mig.
NÄR BLEV DU FOTAD SENAST? I helgen när jag var med Jennie i stan.
HUR KÄNNER DU DIG NU? Opepp på plugg men annars är det bara bra!
VAD PLUGGAR DU? Museipedagogik.
ÄR DU SMART? Haha, ojaaaa... ;p
BLIR DU BRA PÅ KORT? Väldigt sällan :(
VAR DU AKTIV I SKOLAN? Eh, ja, det var jag väl?
VAD SAKNAR DU? Ett eget hem och att resa.


Jag och Jennie i London, våren 2010.

NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST? Säkert till någon film, neej, det var till Vänner, haha :p
VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET? Nej..
HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR? Jag hade en jättetrevlig kväll på Heron City :)
DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN? Té och juice.


Juice med is i!

RAKAR DU BENEN? Ja, hela tiden känns det som.
ÄR DU NYTTIG? Näe, det skulle jag väl inte säga...
NÄR BRUKAR DU GÅ OCH LÄGGA DIG? 22.30 till 24 kanske?
VAD BORDE DU GÖRA? Nu? Läsa om pedagogiker.
VAD VILL DU GÖRA NU? Äta chips :p
ÄR DU BLYG?
Det tycker jag att jag är, men inte lika farligt som när jag var yngre.
VILKEN TID GICK DU UPP IDAG? 07.20
VILKA INSTRUMENT KAN DU SPELA? Inget... nu i alla fall.
VILL DU HELLRE HA MAIL ÄN VANLIGA BREV? Det beror ju på vad det handlar om?!
HAR DU HAFT SEX MED NÅGON SOM VAR DUBBELT SÅ GAMMAL SOM DIG SJÄLV? Nope...
HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL? Inte så mycket...
HAR DU SPYTT OFFENTLIGT? Nej, peppar peppar...
VAD SKULLE DU GÖRA OM DU VAR KILLE FÖR EN DAG? Ehm, det vet jag inte.
HAR DU STJÄRNOR OCH KAJAL? Stjärnor?! Vadfan, nej... Men kajal har jag.
BRUKAR DU SMINKA DIG? Jepp, det är kul att sminka sig.
VEM/VILKA HAR BETYTT MEST FÖR DIG I DITT LIV? Min familj och mina bästa vänner...
ÄR DU NÖJD MED DITT LIV? Jodå :)
HAR DU STADIGT SÄLLSKAP? Nej...
VAD VILL DU JOBBA MED? Det vore härligt att jobba på Världskulturmuseet i Göteborg som pedagog eller men människor inom turism.


Världskulturmuseet i Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela