corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Seasons may change

Publicerad 2012-08-31 10:24:04 i Allmänt,

Idag regnar det och jag sov dåligt men vaknade sista gången efter 9. Det var skönt faktiskt. Men tillbaka till att det regnar. Det är faktiskt lite mysigt och jag får också lite bättre samvete över att sitta inne. Åh, så typiskt svenskt det där! "När solen skiner ska man vara ute. Punkt slut!"
 
Jag tycker att de svenska årstiderna är perfekta. När man börjar bli lite trött på sommaren och värmen och att vara ute hela tiden (kanske inte i år dock) precis då börjar det bli höst. När man är trött på regn och grått kommer den första snön förhoppningsvis och det blir en kall och mysig vinter. När man spyr på att behöva klä på sig ytterkläder i 5 minuter är det dags för de första knopparna och den där härliga tiden när man kan sitta ute och dricka kaffe i vårsolen. Men efter ett tag tröttnar man på det också och vill kunna sola, gå i shorts och äta glass.
Och så börjar det om...
 
Och just nu älskar jag att det börjar bli höst!
 
Ringvägen, 8 oktober 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela