corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Nordens största pir

Publicerad 2012-07-19 20:37:15 i Allmänt,

Nu sitter jag här i köket på Fröjas Väg. Efter resa med tung packning hit och en snabbvisit på Kvantum har jag nu donat lite i köket, käkat mumsig korv stroganoff, gjort matlådor till helgens långpass, vattnat blommor och matat fiskar. Snart är det dags att duscha och sova....
 
Igår och idag har jag varitnere i Nynäshamn med familjen. Igår jobbade jag och syrran på kiosken. När vi började det första passet spöregnade det men det klarnade upp och i pausen tog vi en glass på nya hamntrappan och gick ut på den nya piren.
 
Det var jättefint och kul att se Nynäshamn från ett litet annat håll.
 
Vi jobbade 2 timmar till och sen åkte vi hem och lagade goda biffar med haloumi. Jag for sedan ner till Nynäshamn igen och mötte upp några nya kollegor på Aya. 2 öl senare var jag påväg hem, jag var supertrött och busstrafiken tillät inte mycket annat en onsdagskväll än att åka hem vid midnatt.
 
Imorse sov jag till 11, en välbehövlig sovmorgon. Jag åt frukost på baksidan och drack kaffe innan mamma, pappa och jag for ner till Nynäshamn för att käka lite glass/lunch i hamnen och titta på piren. Igen. Men det gör inget, tycker att det är coolt med alla båtar och att försöka gissa var de kommer ifrån. Det var många fler båtar idag och vi såg några riktigt gamla!
 
 
 
När vi kom hem packade vi ihop våra saker, föräldrarna för att bege sig till mormor och jag för att åka hit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela