corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Rose och Jack

Publicerad 2012-03-31 16:47:08 i Allmänt,

Med anledning av att det i år är 100 år sedan Titanic sjönk i det iskalla vattnet kommer nu filmen Titanic med Leo DiCaprio och Kate Winslet i 3D. Oj, vilka tonårsminnen den framkallar. Kom ihåg att jag såg filmen, ganska lång tid efter den hade haft premiär, på den lokala biosalongen Vågen. Det var samma dag vi hade spelat handboll mot Tumba och en spelare hade landat på mitt knä när jag spelade i försvaret vilket resulterade i att jag knappt kunde sitta ordentligt. Jag såg filmen med Jennie, vi satt ganska långt fram i salongen. Kom ihåg att det var ganska ballt för den var så lååååång!

Jag kommer ihåg att man tyckte Leo var så snygg och jag grät mängder till filmen. Det spelar ingen roll hur många "fel" de må vara, det ska ju vara den film som har mest saker som man kan reta sig på och faktafelaktigheter, men jag älskar den! Det känns ju på något sätt som en sådan film man bara måste se...



En radiostation hade en version av My Heart Will Go On där de i mellanpartierna där Celine inte sjöng hade klippt in dialoger från filmen. Jag satt med en knagglig bandspelare, du vet där man var tvungen att trycka play preeeecis i rätt sekund, för att få med det bästa.



Jag får rysningar! Hur härligt vore det inte att se den på bio igen?!

Kommentarer

Postat av: syster

Publicerad 2012-04-01 00:06:08

ÅH den första scenen i den där videon är fan den bästa i hela filmen, "sooner or later that fire that i love about you is gonna burn out", så braaa

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-04-01 16:30:55

Hihi.. jag kommer också ihåg att vi var och såg den på Vågen tillsammans. Det var så länge sedan. Får ta en repris å se den i 3D med :)

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-04-10 19:01:58

Hahahaha åååh!! Jag hade glömt bort det där med snacket i låten, men mindes nu. Hahaha. Fantastiskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela