corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Konfirmation

Publicerad 2012-05-28 13:00:17 i Allmänt,

I fredags åkte jag och syrran in till mammas jobb för att möta upp mamma och pappa och sedan bege oss till Jönköping. Resan gick bra, åt världens ogodaste mat på Nyköpingsbro och handlade en massa godis i ett godisparadis.


Pepp?


Vi kom fram till Jönköping Scandic Elmia på kvällen, tog en öl i hotellbaren och sedan somnade vi. Det var sjukt varmt i rummet som inte var så stort så jag sov lite oroligt.

På lördagmorgonen fixade vi oss och åt hotellfrukost, mums. Sedan begav vi oss mot Göteborg och min kusins konfirmation.


Jag och syrran hade färglada naglar.

Jag har nästan aldrig varit på konfirmation. Prästen var cool och hade svarta pumps, konfirmanderna hade gjort en rolig film och en av psalmerna var irländsk och riktigt fin. Men annars är jag väl lite för okristlig för att jag skulle vara helt bekväm.

Efter konfirmationen i kyrkan bjöds vi på god mat hemma hos min morbror och hans familj.


De hade ett jättefint flaggspel i sin flaggstång!


Helt otroligt att vi faktiskt ses snart igen, det brukar ju dröja ett tag mellan gångerna. Vid 5-tiden tackade vi för oss och medan familjen började sin långa resa hemåt stannade jag kvar i Göteborg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela