corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Tankar innan jobbet

Publicerad 2012-05-29 07:27:54 i Allmänt,

Jag vaknade en timme innan klockan ringde idag och kunde inte sova. Tankarna flyger i huvudet och det känns skönt att skriva ner dem.

Just nu saknar jag Umeå. Kanske jag saknar studentlivet? Att bo själv? Hur som helst känns det som att jag vill vara där nu. Uppleva våren och känslan man får när sommarlovet är påväg. Den uppsluppna stämning som blir när allt plugg snart är klart och man kan sitta ute i parker och snacka i timmar.



Det har gått nästan en månad sen jag kom hem från Åre. Det finns en person som jag tänker på varje dag och det borde göra mig olycklig. Men faktum är att jag aldrig har varit lyckligare i mitt liv! Jag har världens bästa vänner och familj. Ett jobb som jag trivs med och ett annat på G. Jag har hittat mig själv på ett sätt. Jag gör det jag vill göra i mitt liv och som en klok person sa till mig är det exakt det som räknas...

Nu ska jag kila iväg till bussen för att jobba några timmar. Det är mycket kallare idag men solen tittar fram så jag hoppas att det håller i sig så att jag kan vila ute när jag kommmer hem. Jag är trött...

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela