corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Sista dagen

Publicerad 2012-05-01 18:55:04 i Allmänt,

Klockan är redan 18.30, dagen har verkligen gått otroligt fort!
Jag tog en prommis ner på byn vid 12 och handlade lite nya goggles på Stadium. De är asbra för övrigt!


Nya fina goggles och mina älskade Åre-handskar...


Tog sedan bussen till kullen där jag hämtade mina skidor och begav mig ut i backen. Några sista timmar i pjäxor för denna säsong hade jag tänkt hinna med :) Det var härligt med solen som sken och snön uppe på Skutan var superbra! Tog mig bort till Stendalen och hälsade på Mickan någon timme.



Det var kul att åka nått åk där uppe också, det har jag inte gjort på hela säsongen så äntligen fick jag prova på Valvet som brukar vara så bra :) Efter att jag och Mickan fikat lite åkte jag ner mot byn igen och lämnade in mina skidor i shopen. Hann sedan sola i nästan 20 minuter innan jag hoppade på bussen hemåt. Nu ska jag försöka packa lite och lär väl äta någon slags middag också även om jag inte är så sugen att ställa mig vid spisen.

Det är en skum känsla jag har just nu, jag har aldrig haft några problem att flytta mellan olika platser. Jag har sett det som en av mina styrkor. Men denna gång känns det annorlunda. Inte för att jag inte älskar att få nya upplevelser och inte för att jag inte vill träffa alla där hemma som jag saknat en massa. På något sätt känns det bara så ledsamt och som Mickan säger: allt blir så tydligt såhär i slutet. Att man kommer att sakna folk, att man kommer att sakna Åre.
Jag tvivlar dock inte på att jag kommer att få en underbar sommar, nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela