corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Ledig och... sjuk.

Publicerad 2013-02-08 12:52:32 i Allmänt,

Idag är jag ledig. Men jag ligger hemma lite småsjuk. Det går i vågor. Just nu känner jag mig helt okej faktiskt, huvudet gör lite ont och halsen men annars så. Värre var det igår. Mitt när jag stod och kommenterade parallellslalom blev jag helt plötsligt helt kall om fingrarna. För kall för att inte vara så kallt ute. Och det dröjde några minuter och jag blev helt svag och jag orkade inte med något. Kajsa tog över och jag gick in i lifthuset och tog igen mig. Satte mig på golvet, drack lite vatten. När jag väl kände mig bättre gick jag ut igen men frös och var tydligen helt vit i ansiktet. Så det blev att jag åkte hem och mina fantastiska skidlärarkollegor fixade den sista tävlingen själva. Hemma brann jag upp i soffan och frös om vart annat. Fy!
 
Jag skulle vilja vara allt annat än sjuk. Vädret är fint så skulle kunna ta en liten prommis till affären. Gå till gymet och träna. Laga god mat och andas frisk luft. Men jag tror att jag bör ta det lugnt idag och kanska kan jag bege mig ut imorgon. Jag är sugen på varm choklad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela