corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Det är kontrasterna som gör det

Publicerad 2013-05-20 19:38:00 i Allmänt,

Jag har alltid varit ett vinterbarn och har egentligen aldrig riktigt längtat efter våren och sommaren. Men så började jag jobba i Åre. Där vintern kan vara kallare och snön ligger längre. Där man går till jobbet i mössa och täckbyxor i maj. Vinden är kallare och snön vitare. Först då har jag börjat längta till sommarvärmen och friheten att gå ut med skinnjacka och jeans. Men så börjar maj att lida mot sitt slut, det är ljusare än någonsin och de ljumma vårkvällarna förvandlas till sommar. Då vill man ha bara ben och bada i havet. Varje vaken minut ska spenderas ute och vi njuter.
 
 
Men så kommer augusti, det är fortfarande varmt men sakta börjar vi tänka på att att bädda ner sig i soffan med en kopp te och regnet som öser ner utanför fönstret. De varma fina halsdukarna grävs fram ut lådorna och bootsen letas fram. Det blir mörkare och mörkare och till slut längtar vi efter snön. Den kalla vintern och röda näsor.
 
Och så börjar allt om igen.
Med efterlängtade kontraster...

Kommentarer

Postat av: Mickan

Publicerad 2013-05-20 22:23:03

Precis sådär är det! Allt har sin charm och Sverige är fantastiskt..

/Årstidsälskaren

Svar: JA, älskar det med Sverige!
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela