corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

A moment in time

Publicerad 2013-11-20 19:52:13 i Allmänt,

Jag satt och slösurfade vid datorn och var inne på Facebook. Jag brukar ofta bara ögna igenom allt som händer där. Det är sällan jag tar mig tid att faktiskt titta på alla videor och länkar som läggs upp.

Men Jjag har alltid tyckt om bilder och fotogarfier. Jag kan sitta länge och tänka mig in i hur familjen på ett uppradat familjefoto pratar när de äter middag och vem som är den tyste. De fascinerar mig hur man i en enda sekund, i en enda bild kan berätta en hel historia utan någon som helst förklaring. Och även om den historia man själv kommer upp med inte stämmer överens med verkligheten gör det inget för det berör. Känlsan i bilderna är så riktig att man faktiskt ibland inte behöver få någon mer information.
 
Låt bilderna tala för sig själv..
 
http://indulgd.com/26-of-the-most-thought-provoking-photographs-of-all-time/
 
Kopiera länken, kan för tillfället inte länka...
 

Kommentarer

Postat av: Mickan

Publicerad 2013-11-20 23:27:05

Så sjukt intressanta bilder. Fastnade en stund framför dom jag med...

Svar: Jas älskar dem!
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela