corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

10 saker jag vill göra i mitt liv

Publicerad 2014-01-06 13:47:38 i Allmänt,

När jag pratade med min far häromdagen så kom jag på att jag hade en gammal lista här i bloggen där jag beskriver saker jag vill hinna med i mitt liv. Den är skriven för nästan 3 år sedan och vissa saker stämmer fortfarande men vissa skulle jag nog stryka om jag gjorde en ny. En sak har jag till och med uppnått! Det är kul att se tillbaka på vad man hade för drömmar då och hur livet har förändrats.
 
Så här är en lista, 2014 update:
  1. Jag vill åka skidor i Kanada
  2. Jag vill uppleva nyårsafton på Times Square i New York
  3. Jag vill åka på semester i de rosa bussarna
  4. Jag vill gå på en OS-invigning
  5. Jag vill resa till alla kontinenter
  6. Jag vill jobba på ett antropologiskt eller etnografiskt museum eller kulturhus
  7. Jag vill göra tjejklassikern
  8. Jag vill lära mig ett nytt språk
  9. Jag vill vandra och bestiga ett högt berg
  10. Jag vill bo utomlands igen under en längre tid
Vissa av sakerna är små, vissa är stora. Och jag har faktiskt så många fler saker jag vill göra som inte får plats. Jag vill ju fortfarande ta körkort men det är ju inte något som jag har som mål för hela livet, det ska jag göra nu!
 
Tänk vad kul att titta tillbaka och kanske, förhoppningsvis, checka av saker på denna lista.

Kommentarer

Postat av: Mickan

Publicerad 2014-01-10 08:59:28

Lat oss packa vaskorna och ge oss ut pa ett hejdundrande aventyr nar jag ar tillbaka! :)Rosa bussarna, Kanada och tjejklassikern ar helt klart med pa min lista ocksa. Och sa maste jag bo i ett annat land ett tag ocksa :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela