corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

The Language of Flowers

Publicerad 2012-09-24 22:28:17 i Allmänt,

Nu är det snart dags att sova. Men innan dess tror jag att jag kommer att läsa lite i min bok. Och jag kan verkligen rekommendera den också. Den liknar faktiskt inte alls den bok jag läste sist utan är skriven med lite mer seriös ton. Även denna bok är på engelska.
 
 
I The Language of Flowers får vi följa Victorias trassliga uppväxt och liv. Det är med blommornas språk som hon väljer att kommunicera sina känslor eftersom de inte får utlopp på något annat sätt. Boken är jättebra skriven och varje kapitel avslutas på ett sätt som gör att det är svårt att lägga ifrån sig den...
 
(Förlåt syster att jag lånade din bok utan att fråga...)
 
Igår kväll läste jag till midnatt, måste dock bli tidigare ikväll...
Natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela