corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Starter for Ten

Publicerad 2012-09-03 10:55:22 i Allmänt,

För några veckor sedan satt jag vid datorn och slösurfade. Klockan närmade sig 22 och det hände verkligen inte alls något kul på internet. Då fick jag plötsligt en känsla av läslust. Eftersom jag inte själv har någon bok gick jag in i min systers rum för att botanisera i hennes samling. Valet föll på Starter for Ten av David Nicholls. Nicholls är den man som skrev One day och även om jag inte läst boken eftersom min syster alltid lånat ut den har jag sett filmen. När jag väljer böcker så går jag mycket på titel och framsida och denna bok kändes helt rätt.
 
 
Boken handlar om Brian som börjar på universitetet och som är besatt av tävlingen University Challenge. Brian faller pladask för en vackra Alice som inte alls är den tjejen som faller för Brians typ. Jag har ännu inte hunnit så långt i boken och jag vet inte vad som händer i slutet men redan har den blivit en favorit. Nicholls skriver så otroligt lättsamt och roligt och även fast den är på engelska är det inga svårigheter att följa med i språket och man lär sig många nya saker.  LÄS DEN!
 
Det är nog bäst att jag lägger ifrån mig datorn och fortsätter läsa istället, can't get enough!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela