corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Sjuk

Publicerad 2012-04-11 10:40:46 i Allmänt,

Jag har varit ledig i två dagar. Hostan har krypit sig på och jag har känt av halsen i flera dagar. Imorse när jag vaknade, en timme innan klockan ringde, gjorde min hals så fruktansvärt ont och jag hostade som en galning. Jag försökte somna om men det gick knappt att svälja. Som jag är uppfostrad är tanken alltid att försöka ta sig till jobb eller skola och med det i tanken tog jag mig upp ur sängen för att få i mig lite frukost. Halsen var död och jag frös som attan. Idag skulle jag vara ute och springa i Bräcke och jag kände att det kanske var en av de få gånger jag faktiskt måste stanna hemma för att det inte skulle bli värre. Det är typiskt, efter en hektisk helg med lite sömn och dåliga matvanor kommer det som ett brev på posten.

Nu känns det redan bättre. Jag hostar som en kråka fortfarande och halsen gör sig fortfarande påmind.
Kanske var det bra att jag stannade hemma idag så att jag kan ta i med hårdhandskarna de sista dagarna denna vecka.



Kurerar mig med té och en massa honung i. Rättvisemärkt ska det vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela