corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Postop

Publicerad 2012-08-25 20:37:59 i Allmänt,

Igår kom den dagen jag tillslut fick mitt korsband tillbaka. Äntligen kan jag kanske få ett normalt knä i alla fall...
 
Igår morse klockan 07.30 befann jag mig på Oropediska Huset vid Globen. Jag var nervös för jag hade under de senaste dagarna varit förkyld och haft ont i halsen och vid en infektion i kroppen blir det ingen operation. Och jag ville verkligen att operationen skulle bli av. Som tur var hade jag en temp på 36.9 så ingen feber och jag fick sätta på mig sjukhuskläder och äta lite morfin och alvedon... Jag satt och läste min bok ett tag men jag fick redan komma in vid 10 -snåret.
 
 
Väl på operationsbordet höll de på med att preparera och fixa ett långt tag. De trixade med nålen i armen och det gav något lugnande. Efter ett tag fick jag en syrgasmask med narkos och jag kommer nästan inte ens ihåg att de satte på den innan jag sov gott.
 
Vaknade upp runt 11 på uppvakningsavdelningen och mådde ganska bra men var så sjukt trött och antagligen helt borta. Kommer i alla fall ihåg att jag fråga sköterskan om det gått bra och det sa hon att det hade. Jag hade jäkligt ont i knät och var torr i munnen men dricka fick jag inte ännu utan bara skölja munnen... Låg och halvslummrade ett tag och sedan vaknade jag upp och var nästan redo att köras tillbaka till rummet. Men då blev jag sådär panikillamånde och jag spydde ett tag och tillslut somnade jag igen av matthet. När jag vaknade rullade de in mig på rummet och jag fick som vanligt smörgås och té och juice. Skulle svälja lite alvedon också men efter en tugga av mackan gick det inte, jag fick sånna värmesvalningar att jag nästan trodde jag skulle svimma. Beslutade för att sova bort smärtan och obehaget och när jag vaknade gick det bättre att äta.
 
 
Resten av eftermiddagen sov jag om vart annat och kände mig seg. Vaknade till när doktorn kom in och sa att allt gått bra och att jag ska dit om 6 veckor igen. Fick papper om operationen som jag inte fattade och papper om sjukskrivning, hela 6 veckor!!
 
Åkte hem med sjuktaxi och mådde dåligt men väl hemma blev det mycket bättre och jag låg i syrrans rum och kollade TV resten av kvällen. Sedan somnade jag gott för natten.
 
Nu äter jag starka smärtstillande, det är så härligt när man känner att de hjälper. Efter en tripp till Apoteket idag var jag helt slut och hade jätteont men några piller senare och jag mådde mycket bättre. Ska även ta sprutor mot blodpropp, läskigt!
 
 
Nu ska jag spendera lite tid med syrran innan hon drar imorgon, konstigt!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela