corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Att resa och se

Publicerad 2012-02-10 09:10:46 i Allmänt,

TV:n är på, jag kollar på nyheterna och vips, min resnerv börjar klia. Jag viiiiilll jobba utomlands och jag ska inte ge mig, det ska gå. Jag såg en nyhet, som egentligen inte borde vara en nyhet, om att Mats Sundin skänker massa pengar till forskning. Jag tycker att det är en konstig nyhet, för mig är det ganska logiskt att om man har måååååånga miljoner då ska man väl hjälpa till? Aja, sidospår.

De intervjuade Sudden i Toronto och jag blev så taggad. Har ju alltid varit dragen till Kanada. Jag skulle ju dit redan för 7 år sedan men det blev inte så. Nu ska det bli så!


Toronto skyline.

Det finns så roliga museer i Kanada, det finns turism och aktiviteter. Så nu kör vi!

Vidare på Gomorron Sverige pratade de om vin. Att vin från Sydafrika var populär. Och jag vill ju tillbaka dit. Ibland kan jag bara få en stor längtan dit. Efter maten, efter människorna, efter ljuden och lukterna...


Påväg till Robben Island, Kapstaden.

Men allvarligt, jag vill bara se världen ännu mer än vad jag redan gjort.
Tiden räcker inte till!!!

Kommentarer

Postat av: Jenny :)

Publicerad 2012-02-10 13:02:13

Jag vet precis hur du känner!! Känner likadant konstant. Jobbigt när man inte har den tiden just nu.. Eller pengarna framförallt!

Postat av: Louise

Publicerad 2012-02-10 13:11:08

ja jag längtar massvis. Är du där v 11 när vi kommer? såfall vore de kul o ses =)

Postat av: Mickan

Publicerad 2012-02-10 17:58:25

Det är bara att bestämma sig och sedan draaaa! Jobba lite i sommar och sen så :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela