corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Baie lekker

Publicerad 2012-02-28 20:40:56 i Allmänt,

Dagen har spenderats med Markus i backarna. Honom har jag lärt känna genom YFU och han var i Sydafrika några år efter det att jag var där. Nu kom det sig att han var här i Åre för första gången och jag fick i uppdrag att visa honom runt lite. Jag kanske inte är den bästa men lite koll har jag allt :p Dock hade vi en liten miss när vi skulle ta oss till Rödkullen första gången, haha...

Vi träffades vid Kabinbanan imorse vid 9. Det var riktigt skitväder så vi tog VM6an upp och begav oss mot Björnen, det var lite bättre väder där nämligen. Det hade snöat en massa och det var ny och tung snö i pisterna men fram kom vi efter ett tag. Tog några åk innan vi åkte tillbaka. Då tittade solen fram lite faktiskt.



Vi tog en lunch på MAX och sedan drog vi bort mot Rödkullen. Nu snöade det en massa igen och snön var tung så vi åkte till Buustamon för att ta en fika och slappa lite. Sedan begav vi oss mot byn igen. Hälsade på Mickis i Bräcke också ;). Tog några åk i byn innan vi åkte in på Hyddan och tog en Afterski-öl.



Första gången jag inte behövde visaa leg oxå, wiho :p


Jag tyckte väl inte att backarna var superbra idag men Markus tyckte att det var toppen :)
Nu ska jag se slutet på Top Model Sverige och dricka té...
Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela