corners

Wherever the past, the present and the future takes me, this is my corner...

Tillbaka

Publicerad 2013-05-07 15:34:01 i Allmänt,

Nu är jag tillbaka i söder så jag antar att det kanske finns mer energi att skriva lite oftare nu. Jag tycker fortfarande att det är kul att det ändå är några som tittar in här lite då och då och nu möts ni av ett nytt inlägg. Tjohooo!
 
Det känns alltid lite småjobbigt att lämna Åre. Man har levt i en bubbla i fem månader. Med ett jobb jag fullkomligt älskar. Med kollegor som får mig att skratta. Tillsammans med bästa i en toppenfin lägenhet. Man har festat mitt i veckan. Man har somnat i soffan av utmattning när jobbdagen är slut.
 
Men så precis, några dagar innan jag skulle fara från Åre ringde min pappa. Jag hade nämligen fått en lägenhet i Nynäshamn men var ju tvungen att visa att jag hade en inkomst. Jag var lite nervös för detta eftersom jag egentligen inte har ett fast jobb och jag har ju inga arbetsgivarintyg jag kan visa upp för tilfället eftersom jobben startar nu. Men pappa ringde och sa att nu var kontraktet här och jag skulle bara skriva på det och välja en ny tapet. En sten föll från mitt hjärta! Nog för att jag alltid är välkommen hem till mor och far har jag alltid velat bo själv, har ju egentligen flyttat hemifrån för flera år sedan.
 
Så nu faller allt på plats. Lägenhet på Toppstigen och jobb som arkivarie och ett litet kliv närmare min dröm!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Den här bloggen är jag. Den kan ibland vara fylld med känslor och tankar men är lika glad och virrig som jag kan vara. Jag älskar min familj och mina vänner, engelska böcker, olympiska spelen, fikabröd, höstlöv, att dansa, promenader, Morgonpasset i P3, ost, träna, snö, skidåkning och att sjunga i duschen. Jag ogillar hat, kapris, när mitt nagellack flagnar, att stressa, orättvisor, att hänga tvätt, människor utan respekt och fötter på tågsäten. Välkommen till mitt lilla hörn i en stor värld.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela